Sälj produkter med skylthållare
Medan vi koncentrerar oss om vad som händer på nätet, SEO och analyser som ska bättra konverteringen, kanske vi överser de gamla hederliga kanalerna. Visst är det nödvändigt att ha koll på hur du presterar på nätet, men det är inte allt. Ett komplement till detta är välkända fysiska alternativ. De kan bidra till att skapa uppmärksamhet omkring din firma och därmed även dina produkter.
Skylthållare
Istället för att trycka upp skyltar kan du nöja dig med några skylthållare där innehållet kan bytas ut alltefter vilken kampanj du kör just nu. Visst kan skylthållare stå i företagets entré och bjuda besökare välkomna. Men om du tänker lite kreativt kan du även få upp dem på andra ställen. Har du något matställe du ofta handlar hos? Det kan vara pizzerian ni handlar kvällsmat hos, när ni jobbar över. Det kan även vara det lunchställe ni föredrar. Det är inte omöjligt att ni kan få sätta upp en skylthållare där om budskapet är tillräckligt subtilt. Har ni någon sak ni stödjer är det ett välvalt ämne för en sådan skylt som placerats hos tredjepart. Att rädda gammelskogen eller argumentera för att reducera plast är välvalda ämnen, och med er egen logga i hörnet har ni markerat er.
Kampanjknappar och klistermärken
Kampanjknappar kan användas till mera än bara namnskyltar. Med rätt bild och kanske även text kan de bidra till att skapa uppmärksamhet omkring ett ämne, där ditt företag är en aktiv spelare. En kampanjknapp på väskan eller kragen ses av riktigt många människor. Passa på att dela ut dem på mässor och andra evenemang där ni är representerade. Enkelutskurna klistermärken är ett annat alternativ som uppskattas som give away. Dessa kan fästas på både lyktstolpar och laptops. Det finns knappast någon gräns för spridningsmöjligheterna. Det här är något som syns ute i verkligenheten, där människor färdas i vardagen.
Comments are closed